Campanie de publicitate VKontakte. Ce este direcționarea Vkontakte și cum să o configurați: un ghid pentru începători. Moderarea reclamelor și a parametrilor principali ai unei campanii de publicitate
Două fapte. În primul rând: VKontakte este cea mai populară rețea socială de pe Runet. În al doilea rând: există o mulțime de anti-cazuri în rețea despre publicitatea VKontakte - despre cât de ineficientă este.
O concluzie simplă sugerează de la sine: nu toată lumea poate configura corect o campanie direcționată de la zero. În această postare, am încercat să dezvălui toate nuanțele și trucurile contului de publicitate VKontakte, astfel încât chiar și un începător să poată configura o direcționare eficientă.
Unde sa încep?
Decideți-vă publicul țintă
Luați datele relevante din Yandex.Metrica sau Google Analytics (fila „Public” din meniul din stânga). Dacă nu există informații despre publicul țintă, trebuie să construiți o ipoteză despre cine ar putea fi potențialul dvs. cumpărător.
După ce v-ați hotărât asupra publicului țintă, alegeți opțiunile de plasare a reclamelor. Veți face publicitate comunității dvs. VK sau veți atrage utilizatori pe site pentru conversie.
Apoi, creați un buget general pentru campanie publicitara... De asemenea, asigurați-vă că setați un buget de testare, deoarece nu puteți lansa o campanie fără un test. Mai întâi trebuie să verificați audiențele, bannerele și toate setările. Amintiți-vă că testarea durează cel puțin 2-3 zile.
Cum calculez bugetul?
Pentru a calcula, trebuie să cunoașteți formulele și indicatorii care sunt utilizați în publicitatea direcționată:
- CPC - plata pe clic;
- CTR - rata de clic, definită ca raportul dintre numărul de clicuri și numărul de afișări, măsurat ca procent;
- CPM - plată pentru afișări (pe VKontakte plătiți pentru 1000 de afișări);
- CR este rata de conversie.
Puteți utiliza două formule pentru a calcula bugetul, în funcție de tipul de plată pe care îl veți folosi:
- Buget = Cost pe 1000 de afișări (CPM) / 1000 x Număr de afișări.
- Buget = cost pe clic (CPC) x numărul de clicuri.
De unde pot obține CTR-ul necesar pentru calcul? Dacă aceasta este prima ta campanie, folosește media pentru VKontakte (pentru teasere - 0,03%, pentru feed - puțin mai mare). Pe viitor, luați media aritmetică a campaniilor desfășurate.
De asemenea, aceste formule vă vor fi utile pentru calcule:
- Afișări = clicuri / CTR.
- CTR = clicuri / afișări.
- Clicuri = Afișări x CTR.
- Cost pe 1000 de afișări (CPM) = buget / afișări x 1000.
- Cost pe clic (CPC) = buget / număr de clicuri.
- CR (Rata de conversie) = Conversii/Clicuri.
Să luăm în considerare un exemplu:
Spuneți că publicitatea VKontakte nu funcționează bine: unii școlari urmăresc reclamele, întregul buget este cheltuit peste noapte, dar nu există niciun rezultat? Acest lucru se întâmplă dacă alegeți publicul țintă greșit. În acest articol, veți învăța cum să configurați corect direcționarea Vkontakte pentru a vă afișa reclamele persoanelor potrivite.
Marketing de performanță de la TexTerra - suntem responsabili pentru munca noastră și aducem noi clienți. Plătești doar pentru rezultat.
Cum funcționează direcționarea VK
Imaginați-vă că faceți publicitate pentru servicii de reparații auto în Smolensk. Puteți afișa reclame în cele mai populare comunități VKontakte și puteți aștepta un răspuns. Dacă pe anunț scrie „Reparații auto în Smolensk”, probabil că clienții vă vor contacta. Problema este că veți plăti pentru afișările de anunțuri locuitorilor din Penza, Irkutsk și Vladivostok. În plus, veți cheltui bani pentru afișarea de reclame utilizatorilor din Smolensk și din alte orașe care nu au mașină. În plus, adaugi fonduri la serviciile de publicitate pentru persoanele care conduc mașini străine scumpe, care nu pot fi sparte. Și ești specializat în repararea mașinilor autohtone și ai livrări directe de piese de schimb de la AvtoVAZ.
Pentru a cheltui bani eficient și a încheia oferte, ar trebui să afișați reclame numai locuitorilor din Smolensk cu o mașină. Este de dorit ca reclamele să fie văzute de persoane cu mașini nu foarte noi, cărora le sunt potrivite piesele de schimb de la AvtoVAZ. Puteți realiza acest lucru țintindu-vă publicul țintă.
Prin direcționare, eliminați practic afișările neadecvate ale anunțurilor. De exemplu, nu cheltuiți bani pentru sărbătorile de publicitate în Pattaya pentru școlari care sunt încă interesați de fotbal și păpuși și nu se plimbă pe Walking Street. Direcționarea anunțurilor aduce următoarele beneficii:
- Răspuns sporit: conversii și oferte.
- Costuri reduse.
- Reducerea costurilor de atragere a unui client.
- Prevenirea reacțiilor negative ale utilizatorilor la publicitatea neadecvată.
- Afișarea reclamelor pentru publicul concurent.
Cu acest ghid, veți învăța cum să vizați un public pe VKontakte.
Cum să configurați corect direcționarea „Vkontakte”
Selectați formatul de anunț: „Imagine și text”, „Imagine mare”, „Promovare comunitară”.
Introduceți un titlu și un text, încărcați o imagine, alegeți un subiect. Dacă este necesar, puteți seta o limită de vârstă pentru afișări. Pe această etapă nu pierdeți mult timp cu aceste acțiuni. Provocarea este să trecem la direcționarea către public.
Pentru a utiliza direcționarea în mod eficient, trebuie să vă cunoașteți publicul. Pentru a colecta date despre utilizatori, a cerceta piața, a studia clienții reali, a utiliza metoda personalității clienților. Puteți citi despre asta și.
Pentru experiment, imaginați-vă că compania operează pe teritoriul Krasnoyarsk. Serviți clienți în toate orașele din regiune, cu excepția Zheleznogorsk. Se știe că ești cel mai des abordat de femei manager de birou cu vârste cuprinse între 20 și 50 de ani. Un alt grup de clienți sunt cei din IT companii mari, dintre care 70% sunt bărbați. Au, de asemenea, între 20 și 50 de ani.
Cum să configurați direcționarea geografică
Vizează grupurile de public sugerate mai sus. Mai întâi, selectați zona geografică a afișărilor de anunțuri. Specificați ca obiectiv Regiunea Krasnoyarskși excludeți Zheleznogorsk.
Cum să configurați direcționarea demografică
După cum am menționat mai sus, clienții dvs. potențiali includ femei care lucrează ca manageri de birou și bărbați și femei care lucrează în departamentele IT. Prin urmare, în secțiunea Gen, lăsați valoarea implicită. Alegeți bărbați sau femei doar dacă vindeți un produs în mod clar masculin sau feminin, cum ar fi tije sau machiaj. Ține minte că și în acest caz tăiați potențiali clienți, de exemplu, femeile pasionate de pescuit.
Indicați vârsta audienței. În conformitate cu termenii experimentului, am convenit să vizăm clienții cu vârste cuprinse între 20 și 50 de ani. Aceasta este o gamă largă de vârstă, așa că setați-o neschimbată în setări. Dacă cei mai mulți dintre clienții dvs. se află într-un interval de vârstă restrâns, cum ar fi 25-30 de ani, încercați să vă extindeți grupul țintă. Introduceți vârste între 22 și 33 de ani și evaluați rezultatele campaniei.
Dacă este necesar, limitați audiența spectacolelor la cei aniversari.
Omite meniul Stare civilă. Folosiți-l doar în cazuri excepționale, de exemplu, dacă vindeți cadouri de Ziua Îndrăgostiților.
Când și cum să utilizați direcționarea în funcție de interese și interese
Direcționarea în funcție de interese vă permite să selectați segmente de public. Aceștia sunt utilizatori care sunt interesați în prezent de un anumit produs și sunt gata să-l cumpere. De exemplu, un agent de publicitate poate afișa reclame persoanelor care cumpără adesea din magazinele online, au grijă de o mașină și sunt interesați de servicii financiare. VKontakte clasifică utilizatorii ca segmente de audiență în funcție de activitatea lor pe rețeaua socială și pe site-uri externe.
Cum să vizați membrii comunității
Ideea este foarte simplă: dacă afișați reclame membrilor comunităților tematice, răspunsul va fi mai mare. De exemplu, puteți afișa reclame de alimentare cu cartuș membrilor tuturor comunităților relevante din regiunea selectată.
Pentru a găsi comunități potrivite, utilizați căutarea „VKontakte”. Folosind filtrul, puteți modifica criteriile de căutare.
Utilizați și serviciul allsocial.ru, cu care puteți căuta și evalua comunități. Asigurați-vă că excludeți membrii comunității dvs. din publicul dvs. Cel mai probabil, oricum vor vedea publicația.
Afișați reclame utilizatorilor anumitor aplicații și site-uri
Această sarcină este realizată folosind filtrul „Aplicații și site-uri”. Introduceți numele site-ului care vă interesează și salvați opțiunile sugerate de sistem. În această etapă, puteți evalua acoperirea potențială și fezabilitatea țintirii publicului pentru criteriul selectat.
Dacă este necesar, dezactivați anumite site-uri sau aplicații de la afișarea utilizatorilor utilizând filtrul „Cu excepția”. Bifați caseta „Călători” dacă doriți să afișați reclame utilizatorilor care vizitează VKontakte în timp ce călătoresc în străinătate.
Ce să faci cu direcționarea în funcție de educație și poziție
Căutați un public țintă după educație numai dacă sunteți interesat de anumiți absolvenți institutii de invatamant... De asemenea, puteți viza utilizatorii care au absolvit recent școala.
Utilizați direcționarea în funcție de poziție ca ultimă soluție și cu mare atenție. Această metodă de direcționare vă poate restrânge foarte mult publicul sau adăuga persoane nevizate la publicul dvs. În primul rând, nu toți utilizatorii își indică titlul. În al doilea rând, persoanele care indică toate locurile de muncă de pe pagină pot intra în publicul țintă.
De exemplu, filtrați publicul după titlul postului dacă doriți să afișați anunțuri specialişti specifici... De exemplu, utilizați acest tip de direcționare dacă vindeți echipament stomatologic. Rețineți că reclamele nu vor fi văzute de stomatologi care nu și-au indicat profesia în profilul lor.
Cum se utilizează retargeting
Utilizatorii familiarizați cu afacerea dvs., produsul, site-ul web sau publicul VKontakte răspund la reclame de multe ori mai des decât un public rece. Acesta este un motiv excelent pentru a utiliza retargeting.
Pentru a utiliza retargeting, accesați meniul corespunzător din contul de publicitate VKontakte. Faceți clic pe butonul Creați public.
Puteți crea un public utilizând pixelul de redirecționare sau datele dintr-un fișier.
Încărcați un fișier cu o bază de date de adrese de e-mail, numere de telefon sau ID-uri de profil de utilizator. Verifică cerințe pentru informații descărcabile sau folosiți recomandările:
- Utilizați un fișier CSV sau TXT.
- Scrieți câte o adresă, un ID sau un număr de telefon pe linie. De asemenea, puteți scrie date într-un șir separate prin virgule sau punct și virgulă. Puteți afla ID-ul de utilizator folosind anexe.
- Indicați numărul de telefon în următoarele formate: +71111111111, 71111111111, 8-111-111-11-11.
De asemenea, puteți instala un cod de retargeting pe site-ul dvs. În meniul Pixeli, generați un pixel.
Copiați codul și lipiți-l pe site.
Dacă site-ul este alimentat de WordPress, codul este inserat convenabil utilizând pluginul Head, Footer and Post Injections.
Utilizați meniul „Editați” pentru a adăuga/elimina un public sau pentru a obține din nou codul de redirecționare.
După ce ați completat publicul de retargeting, creați reclame și lansați o campanie publicitară.
Ce servicii măresc eficiența direcționării Vkontakte
Cu ajutorul serviciilor externe, puteți îmbunătăți acuratețea țintirii publicului țintă și puteți face publicitatea mai eficientă. Acordați atenție următoarelor site-uri:
- Cerebro... Acesta este unul dintre cele mai populare și eficiente servicii externe pentru managementul publicității VKontakte. Direcționarea cu ajutorul Cerebro oferă astfel de oportunități: căutarea unui public și a unui public similar, evidențierea utilizatorilor activi ai unor grupuri și publicuri, țintirea clienților potențiali care au interacționat cu postări individuale pe VKontakte, căutarea comunităților tematice, țintirea prietenilor utilizatori și altele.
- Piper. Citiți despre posibilitățile serviciului în recenzia noastră.
- Allsocial. Folosind serviciul, puteți căuta comunități tematice. De asemenea, Allsocial caută rapid administratori de grup și monitorizează modificările grupului, cum ar fi schimbările de nume.
- Spotlight (gratuit). Colectează date de la membrii grupului, vizează utilizatorii prin tipuri diferite activități, cum ar fi „Îmi plac” anumite postări sau în anumite grupuri. Găsește, de asemenea, contacte ale administratorilor de grup. Pentru a utiliza serviciul, trebuie să vă conectați prin cont„În contact cu”.
- Segment target (plătit). Folosind acest serviciu, puteți viza publicul comunităților VKontakte. Sistemul funcționează și cu Facebook, Odnoklassniki și Instagram.
- Only Talk (gratuit). Folosind acest site, puteți gestiona campaniile de publicitate Vkontakte, inclusiv publicul țintă.
Pentru a îmbunătăți eficiența publicității, este necesar să se colecteze date despre diferite segmente ale publicului țintă folosind unul sau mai multe servicii. Salvați datele primite în format CSV sau TXT și apoi creați grupurile de retargeting corespunzătoare.
Direcționarea către public este disponibilă în serviciile de automatizare a anunțurilor, cum ar fi Aori, Plarin, Sociate.Targeting. Opțiunile de direcționare sunt standard aici, dar sistemele de automatizare oferă agenților de publicitate posibilitatea de a gestiona simultan campanii de publicitate pe mai multe site-uri.
Cum sporește țintirea eficiența publicității Vkontakte
În această secțiune, veți găsi exemple de succes și nereușite de vizare a publicului țintă al VKontakte. Cazurile sunt prezentate sub forma unei liste cu un scurt anunț și un link către sursă, unde puteți studia detaliile. Aruncă o privire la următoarele lecții de direcționare:
- Autorul unui blog extravagant despre SMM scrie că, datorită serviciului Cerebro Target, a reușit să crească semnificativ CTR-ul reclamelor, precum și să obțină o rată de conversie mai mare a conversiilor în aplicații în comparație cu publicitatea din comunitățile Vkontakte.
- Autorul grupului „Tiretarea eficientă” Anel Luchistaya vorbește despre experiența de a atrage 10 mii de abonați în grup pentru 10 mii de ruble. Secretul unei campanii de publicitate comunitare de grădinărit de succes este setări finețintire. Audiența pentru afișările anunțurilor a fost determinată de sex, vârstă și regiunea de reședință.
- Autorul blogului „Teoreticianul canapelei” Mikhail Bursin a dobândit o experiență foarte valoroasă în utilizarea țintirii „Vkontakte”. Sistemul a difuzat anunțul acelorași persoane, ceea ce a dus la o performanță slabă a anunțurilor. Acest mini-caz vă reamintește să utilizați opțiunea de a limita afișările de anunțuri la un singur utilizator.
- Colegii de la Magwai spun că publicitatea direcționată pe Vkontakte a arătat o eficiență mai mare în găsirea de angajați în comparație cu publicarea plătită pe HeadHunter. Mai crede cineva că VKontakte este o rețea pentru școlari?
- Un alt caz de la Magwai arată eficiența comparativă a publicității direcționate pe VKontakte, Yandex.Reclamă directă în căutare și YAN. Potrivit autorului, reclamele în YAN aduc mai multe clicuri și sunt mai ieftine pentru agentul de publicitate.
- Colegii de la Icontext scriu că retargetingul face ca publicitatea VKontakte să fie comparabilă ca eficiență cu Google AdWords și Yandex.Direct.
- Maxim Lukyanov povestește cum, cu ajutorul lui Cerebro, a reușit să vizeze un public interesat și să obțină trafic comercial la un preț ridicol.
Puteți vedea și cele mari
Aproape fiecare persoană citește știrile, iar citirea știrilor prietenilor de pe Vkontakte este o chestiune de principiu. Iată cum să folosiți acest moment pentru a vă promova comunitatea - în biroul de publicitate există o oportunitate de lansare companie speciala pentru a face reclamă în știrile altora. Ce sunt știrile și cum le configurez? Veți găsi răspunsul la această întrebare în această instrucțiune detaliată..
- Când promovați bunuri și servicii în valoare de 4000 de ruble sau mai mult.
- În timpul promovării nișelor complexe: imobiliare, servicii juridice, constructie.
- Lucrul cu un public rece, căruia i se va spune mai detaliat despre proiect.
Avantaje și dezavantaje
- Abilitatea de a crea înregistrări cu acompaniament de text mare.
- Banda arată mai naturală. Acest lucru crește acoperirea anunțurilor dvs.
- Cel mai metoda eficienta promovarea Vkontakte.
- Înregistrarea este disponibilă pentru distribuție pe toate dispozitivele.
- Lipsa plății pentru clicuri.
Cum se începe: 7 pași
Fără alte prelungiri, să enumerăm 7 pași de bază.
Pasul 1.
Pasul 2
Faceți clic pe butonul „Creați un anunț”.
Pasul 3
Pasul #4
Feedul este publicat în numele comunității dvs.
Pasul #5
Alegerea subiectului anunțului dvs.
Prin promovarea produselor pentru un anume categorie de vârstă trebuie să puneți un marcaj special.
Pasul 6
Am stabilit publicul țintă. Selectăm țara sau țările dorite, orașul.
Elementul „Ziua de naștere” este util atunci când faceți publicitate cadou pentru bunuri.
În secțiunea următoare, specificați categoria de interese ale publicului țintă. De exemplu, atunci când faceți publicitate pentru îmbrăcăminte pentru femei, puteți include „Frumusețe și modă”, „Cumpărați online”, „Acasă și familie” și așa mai departe.
În comunități, indicați publicurile și grupurile legate de subiectul dvs.
Aplicații și site-uri. Indicăm aplicații Vkontakte sau site-uri terță parte legate de subiectul reclamei.
Elementul „Călători” arată intrări utilizatorilor care vizitează adesea Vkontakte de la IP-uri diferite.
Educație și muncă. Dacă ale tale publicul țintă- studenți sau reprezentanți ai unei profesii, atunci această filă va fi foarte utilă.
Opțiuni suplimentare. Aici vă puteți adăuga baza retargeting, colectate de pe site-ul dvs. sau folosind parsere.
Salvează setările. Aici puteți adăuga audiența care a arătat o anumită acțiune cu anunțurile dvs. în baza de date de redirecționare.
Pasul #7
Ajustăm prețul și locația. În secțiunea „Site-uri de publicitate”, selectați unde vor fi afișate intrările: pe dispozitive mobile, în versiunea completă sau pe toate site-urile.
Costul este indicat pentru 1000 de afișări. Sistemul stabilește automat suma. Poate și chiar ar trebui să fie redus pentru a economisi bugetul. Dacă acoperirea scade, atunci costul ar trebui crescut.
Limităm afișările la 5 de persoană.
La final, faceți clic pe „Creați anunț”.
Cum să profitați la maximum de anunțurile dvs. din știri: 3 sfaturi
- Personalizați-vă anunțurile pentru fiecare segment de public.
- Alegeți imagini luminoase și captivante.
- Afișați separat anunțuri pe web și pe dispozitivele mobile.
Segmentează-ți publicul. Nu este necesar să rulați o campanie publicitară pentru toate segmentele în același timp. Acest lucru vă va economisi bugetul și va crește numărul de conversii.
Buna! Dacă decideți să configurați publicitate direcționată pe Vkontakte, atunci apar imediat o mulțime de întrebări. De câți bani ai nevoie pentru a începe o campanie de publicitate? Ce setări ar trebui să aleg și pe care să le ignor, având în vedere proiectul meu individual? Cum gasesc imagini? Care este cel mai bun format de imagine? Ce este CTR și ce este CPM, care este diferența și pe care să o alegi? Ce este retargeting-ul și cum se utilizează? Pentru a vă salva de agitație inutilă, vom lua în considerare toate aceste probleme și nu numai în acest articol.
Scepticii vor spune: „Am încercat! Anunțurile direcționate nu funcționează! Am cheltuit mulți bani.” Dragi tovarăși, vioara nu va cânta în mâinile unui hipopotam! Am încercat - nu a funcționat, nu înseamnă deloc că nu funcționează. Înseamnă undeva greșit. Mii de companii de pe Vkontakte folosesc acest instrument și obțin clienți în fiecare zi. Este nevoie doar de puțină răbdare și pricepere.
Între timp, voi oferi acest infografic:
De asemenea, vreau să avertizez oamenii care încearcă doar să facă publicitate online.În primul rând, vă recomand un astfel de canal de publicitate, deoarece ar trebui să lucrați mai întâi în această direcție. Publicitatea direcționată înseamnă un trafic mai lung și în unele nișe poate concura în continuare cu publicitatea contextuală în rata de conversie a unui vizitator la un cumpărător. Dar, în majoritatea cazurilor, este mai bine să începeți cu publicitatea contextuală și abia apoi să conectați publicitatea vizată. Și utilizarea unei combinații de publicitate contextuală + direcționarea Vkontakte va ajuta la creșterea semnificativă a eficienței. Voi vorbi despre asta în următorul articol, pentru că acum va fi greu să vorbim despre toate subtilitățile, dar vă voi da câteva îndrumări. Deci, să începem.
Pentru a facilita navigarea, să împărțim condiționat întregul proces în 2 etape. Și anume:
- Preparare: termeni de bază, pregătirea pentru testarea reclamelor, crearea unui cabinet de publicitate.
- Setare: Să trecem prin setările principale de direcționare, după formate publicitate, compilarea unui test de imagini și titluri, precum și alegerea strategiilor pentru afișări sau clicuri.
Pregătire și termeni
Un pic de teorie și numere:
CTR este raportul dintre clicuri și afișări, măsurat ca procent. De exemplu, din 1000 de afișări, ați primit 20 de clicuri. 20/1000 * 100 = 2%. Acest indicator este important de luat în considerare atunci când alegeți un format de anunț pentru afișări. În publicitatea pe clic, nu este atât de important pentru că nu afectează costul pe clic.
СPC - cost pe tranziție. Este important să ții cont întotdeauna, altfel poți intra în negativ.
Creăm un cont de publicitate
Deschideți „Setări” în meniul din stânga și căutați linkul „Reclame” în partea de jos.
Faceți clic pe butonul „Anunț direcționat”. „Creează anunț”. Primul pas este să creezi un anunț, nu un birou. Îți propun să creezi un anunț acum, fără a seta nicio setare, doar ca să ai un cont publicitar.
Poze de gătit
Există două opțiuni din care să alegeți. Primul este să cauți singur pozele pe toate resursele disponibile (de la bănci de fotografii, la o căutare banală de imagini într-un motor de căutare), apoi să pregătești poze în Photoshop. Sau poți folosi de aceasta serviciu mega-convenient, pentru început versiunea gratuită va fi suficientă. Nu mă voi opri acum asupra serviciului, vă puteți da seama dacă doriți, este intuitiv.
Testarea imaginilor și a titlurilor
Pentru a vă personaliza campania mai eficient, este important să testați imaginile și titlurile. Pentru test, trebuie să ne pregătim. Testul rulează după cum urmează.
- Selectăm cel puțin 5 imagini. Testăm cinci imagini cu același titlu.
- Și venim cu cel puțin 5 titluri. Testăm cinci titluri cu aceeași imagine.
- După ce testați ce imagini și titluri au fost cele mai pe care se poate face clic, combinăm titlul pe care se poate face clic cu cea mai mare imagine. Astfel obținem cea mai eficientă reclamă.
În mod ideal, trebuie să testați cel puțin 15 imagini și cel puțin 15 titluri. Dar pentru a înțelege prima dată, cinci sunt de ajuns.
Personalizare
Până în prezent, există 5 opțiuni pentru formatul de anunț pentru site și grup.
- imagine și text. Sunt folosite în principal atunci când trebuie să explicați clar despre ce este vorba în anunț;
- mare imagine. Acest format este bun pentru că atrage atenția mult mai bine decât precedentul. Dar există un dezavantaj semnificativ - limitarea simbolurilor, doar 25. De asemenea, puteți scrie text pe imagine, ceea ce extinde semnificativ capacitățile acestei opțiuni;
- Format exclusiv. În acest caz, anunțul dvs. va fi difuzat către utilizator într-o singură copie, fără concurenți. Dezavantajul este că este de două ori mai scump;
- Promovarea comunității. Acest format este potrivit doar pentru comunități, nu puteți face publicitate site-ului folosindu-l. Diferența cheie este că un utilizator se poate alătura comunității tale fără a urma un link. Va exista un buton „Alăturați-vă” chiar în anunț;
- În sfârșit, un format special! Dacă publicul tău țintă este de peste 100 de mii, recomand să-l încerci! Este difuzat nu în coloana din stânga, ca alte formate, ci în fluxul de știri al utilizatorului, ceea ce crește semnificativ CTR-ul. Această opțiune funcționează și numai pentru comunități.
Alegerea subiectului anunțului dvs
Puteți sări peste acest pas în principiu, dar este util să alegeți un subiect și o subsecțiune. Când subiectul și subsecțiunea sunt setate, moderarea este mai rapidă.
Alegerea geografiei publicului nostru țintă
În acest bloc, poți selecta orașele cărora vrei să faci reclamă, cartierele, stațiile de metrou și chiar străzile orașului tău. Acest lucru este necesar dacă aveți o afacere locală, de exemplu, o cafenea. În acest caz, trebuie să vă conectați la un cerc restrâns de oameni care nu trebuie să călătorească prin jumătate din oraș până la dvs. Aici puteți, de asemenea, să decupați reclamele irelevante. De exemplu, vindeți un produs rar, care l-ați achiziționat anterior din China. În acest caz, va fi foarte util să tăiați orașele mari, deoarece au deja o alegere foarte bună și s-ar putea să cumpere același produs cu livrare în orașul lor și chiar de multe ori mai ieftin. Pentru a face acest lucru, trebuie să selectați în coloana „cu excepția” orașelor pe care doriți să le excludeți din campania dvs. de publicitate.
Configurarea datelor demografice
Cu sex și vârstă, totul este clar. Dar există setări foarte interesante în acest bloc, cum ar fi ziua de naștere. Putem bifa caseta zilei de naștere. Și scrieți în anunț, de exemplu: „În cinstea zilei de naștere, o reducere de 10%. Aceste reclame cresc ratele de clic, deoarece acestea le personalizam. Alegând o stare civilă, puteți îmbunătăți, de asemenea, relevanța RK. De exemplu, nu are sens să faceți publicitate unui site de întâlniri pentru membrii familiei. Ei bine, cel puțin des)
Interese
Ei bine, în sfârșit am ajuns acolo :) În opinia mea, acesta este cel mai important și util bloc în direcționarea tradițională. Prin urmare, să vorbim despre asta cât mai detaliat posibil. Deci să mergem.
Categorii de interese
Algoritmul Vkontatke contorizează constant implicarea fiecărui utilizator în anumite categorii de postări. De exemplu, dacă unei persoane îi place, comentează, vede în mod constant un anumit subiect, de exemplu, bunuri și servicii. Cu ajutorul acestei setari, vom putea doar să ne îmbătrânim publicitatea pentru acest segment de utilizatori! Super chiar?! :)
Comunitățile
Ne putem conecta la un segment al publicului care se află în grupurile concurenților noștri! Adică, de fapt, îndepărtați clienții de concurenți. Ei bine, asta nu este tot! O persoană care se află în comunitățile de interese poate fi, de asemenea, potențialul nostru client (de exemplu, oamenii care se află în comunitățile de afaceri sunt potențiali clienți pentru servicii b2b). Dar aici trebuie să selectați cu atenție comunitățile pentru care vă acordați.
Direcționarea către aplicații și site-uri
Prin țintirea anumitor aplicații, puteți obține și rezultate bune în anumite cazuri. De exemplu, făcând publicitate unei jucării, puteți viza persoane care joacă deja jocuri similare.
Excepție
Puteți, de exemplu, să excludeți persoanele care sunt deja abonați.
Viziunea asupra lumii
Nu folosesc acest bloc pentru că nu era nevoie. Poate că îți va fi de folos.
Călători
Dacă bifați această casetă, reclamele vor fi difuzate persoanelor care își etichetează fotografiile în locuri diferite. Acest lucru crește șansele de a găsi un public mai solvent.
Următorul bloc „Educație și muncă”
Prin acordarea profesiei, puteți, de asemenea, să vă conectați la publicul care va fi interesat de produsul sau serviciul dvs. De exemplu, oamenii care au studiat pentru o specialitate bine plătită într-una dintre universitățile de elită sunt mult mai probabil să aibă un venit mare decât profesorii. clasele elementare... Același lucru este valabil și pentru persoanele care ocupă o anumită funcție sau lucrează într-o anumită companie.
Opțiuni suplimentare
- Grupuri de retargeting. Această setare merită un articol separat. Pe scurt, puteți colecta o bază de utilizatori separată la care va fi difuzat anunțul dvs. Acest lucru se poate face fie cu ajutorul anumitor software, fie prin preinstalarea codului de retargeting pe site-ul dvs.
- Cu exceptia. De asemenea, putem exclude persoanele cărora nu dorim să ne afișăm anunțurile. De exemplu, persoanele care sunt deja abonate la comunitatea noastră.
- Dispozitive. Dacă alegem aici proprietari de tehnologie Apple sau posesori de smartphone-uri, atunci ne putem adapta și mai precis la un public solvabil.
De obicei ignor restul setărilor din acest bloc, pur și simplu pentru că nu am întâlnit încă astfel de campanii de publicitate.
Stabilirea prețului și locației
Pentru afișări sau pentru clicuri?
Trebuie să alegem prețul pe afișări și pe clicuri. Când sunt configurate corect, anunțurile pentru afișări sunt adesea mai eficiente decât anunțurile pentru clicuri. Dar există excepții, de exemplu, dacă audiența dvs. este de peste 500 de mii, este logic să testați anunțurile pentru clicuri. Recomand să alegeți platformele de publicitate doar pe Vkontakte.
Costul de tranziție.
Principala greșeală a începătorilor este că părăsesc prețul pe care îl oferă Vkontakte. Acesta este motivul pentru care mulți consideră că publicitatea Vkontakte este nerezonabil de scumpă. De fapt, trebuie să vă ghidați după o formulă simplă: împărțiți suma propusă (clickthrough sau la 1000 de afișări) la aproximativ 10 sau cam asa ceva. Adică, dacă prețul pentru 1000 de afișări Vkontakte recomandă 12 ruble, puteți seta 1,2 ruble. iar dacă amprentele vor fi deșurubate normal (cel puțin 1 impresie pe secundă), atunci o lăsăm așa cum este. Dacă nu, setăm prețul puțin mai mare și tot așa până când amprentele sunt deșurubate normal.
Faceți clic pe „Creați anunț”, apoi lansați anunțul pentru moderare.
Cu stima, Vladimir Kondratenko
Ar putea fi util să citiți:
- Artizanat din plastilină pentru ziua cosmonauticii;
- Ghicitori de școală - activitate distractivă pentru copii;
- Cum să modelezi un liliac de plastilină pas cu pas cu o fotografie;
- Brelocuri brodate Schema de brelocuri brodate;
- Joc de stație „târg”;
- Jocuri în tabăra de vară pentru copiii de școală primară;
- Concursuri de tabără pentru copii;
- Ghicitori pentru copii despre transport;