Face publicitate în contact. Campanie publicitară „VKontakte” de la A la Z. Oferte speciale în jocuri de la VKontakte

Salutare dragi cititori ai site-ului blogului. În articolul „” am luat în considerare o serie de opțiuni pentru a atrage vizitatori interesați (cumpărători) către resursa noastră.

Este clar că fără aceasta, orice proiect devine lipsit de sens, așa că toată lumea încearcă să folosească aceste fonduri disponibile la maximum. Am început deja să vorbim în detaliu despre, precum și despre. De fapt, acestea sunt instrumente grozave care, cu abordarea corectă, vă pot oferi un început bun.

Dar, de dragul completității, va fi în continuare necesar să fie utilizat retele sociale... Ele deschid adesea orizonturi complet noi și vă permit să ajungeți la publicul interesat de produsele dumneavoastră, care nu poate fi atins prin mijloace tradiționale. Am început deja să vorbim despre și. Cu toate acestea, cel mai mare și cel mai popular din RuNet nu a rămas acoperit de atenția noastră.

Ce este direcționarea VK?

Publicul rețelei de socializare Vkontakte este în mod eronat considerat de mulți ca fiind slab convertibil, deoarece acolo, se presupune, în mare parte. De fapt, da, în Vkontatka există într-adevăr un procent mai mare de shkoloty decât în ​​Facebook, pentru că există multe bunătăți gratuite. Dar asta nu înseamnă deloc că nu există o audiență solvabilă - este doar mai difuză decât în ​​rețele sociale precum Facebook, Google Plus sau Linkedin.

Cu toate acestea, metodele de direcționare a reclamelor disponibile în VKontakte (setarea doar pentru publicul de care aveți nevoie) și relativ recent retargeting vă permit să eliminați cu ușurință utilizatorii rețelei care nu sunt vizați pentru oferta dvs. Permiteți-mi să vă explic puțin despre retargeting. De fapt, face posibilă afișarea reclamelor utilizatorilor deja cunoscuți în Contact, pe care îi încărcați în contul dvs. de publicitate folosind lista de adrese de e-mail, fie telefoane, fie ID, sau prin colectarea de informații despre acestea pe site-ul dvs. web prin instalarea unui cod special...

După apariția redirecționării în setările contului de publicitate Vkontakte, mulți chiar au încetat să mai folosească direcționarea obișnuită. Mai mult, cum și unde ați adunat o listă cu aceste E-mailuri, telefoane sau ID-uri nu este important, dar privind în viitor voi spune că în acest scop puteți folosi scripturi, servicii online și chiar aplicații pentru Contact. Totul funcționează excelent și nici măcar nu este nevoie. Mai jos voi da exemple de utilizare a retargetingului, care va maximiza conversia traficului din Contact și va reduce costul unei campanii de publicitate.

De fapt, pentru cei care nu știu, blocuri cu anunțuri direcționate sunt afișate în coloana din stânga a paginilor de contact (de obicei, un anunț constă dintr-un titlu și o imagine, iar în unele cazuri le poate fi adăugată și o descriere):

Sub ele se află un buton „Toate reclamele”, făcând clic pe care poți vizualiza întreaga gamă de subiecte de publicitate care ți se oferă. În teorie, toate ar trebui să corespundă intereselor și aspirațiilor tale, dar în practică nu este întotdeauna cazul. În acest articol și în articolele ulterioare, ne vom ocupa doar de a minimiza afișarea reclamelor noastre pentru utilizatorii neinteresați, precum și de a le face cât mai interesante pentru aceștia, pentru a le crește rata de clic (CTR).

CTR (raportul dintre numărul de vizualizări și numărul de clicuri înmulțit cu o sută la sută) în publicitatea direcționată, precum și în publicitatea contextuală, este utilizat pentru a măsura eficacitatea anunțurilor dvs. și cu cât este mai mare, cu atât mai puțin va plăti pe clic. Deşi, pe Vkontakte, puteți alege între două tipuri de plată:

  1. Pentru clicuri
  2. Pentru impresii

Pentru a înțelege ce metodă de plată va fi cea mai profitabilă pentru dvs., trebuie să efectuați experimente (testați o campanie de publicitate cu un buget modest - cel puțin 100 de ruble), apropo, în nouăzeci la sută din cazuri va fi mai profitabil de utilizat opțiunea de plată „pentru afișări” în funcție de dimensiunea publicului, plata pe clic poate fi de preferat. Mai jos vom vorbi despre asta mai detaliat.

Opțiunea „Pentru afișări” vă va oferi mult trafic pentru o cantitate relativ mică, dar cu priceperea corespunzătoare. Este destul de dificil să obții un cost pe clic scăzut în opțiunea „Pentru clicuri” (ai nevoie de o pagină bună de reclame) și va fi dificil să obții un număr mare de clicuri cu această abordare. Prin urmare, este mai ușor și, în majoritatea cazurilor, este mai ieftin să folosești opțiunea de publicitate Vkontakte atunci când plătești „Pentru impresii”.

Să vedem rapid cum să obțineți un cont de publicitate pe Vkontakte (în mod implicit, nu este activ pentru dvs.) și să începem să creați un anunț. Ei bine, pe parcurs, vom vorbi despre ce să plătim Atentie speciala, si cu ceea ce nu te poti deranja, pentru ca nu afecteaza foarte mult succesul unei campanii de publicitate. Deci, în partea de jos a oricărei pagini de contact veți găsi un buton "Publicitate"... Făcând clic pe el, veți fi direcționat către pagina pentru a alege ce instrument doriți să utilizați:

Aici, apropo, a doua propoziție „Postări publicitare în comunități” este interesantă. Faptul este că Vkontakte poate fi întotdeauna folosit în scopuri publicitare în două moduri: fie configurați direcționarea în contul dvs. de publicitate oficial, fie căutați pagini publice populare potrivite pentru dvs. după subiect și invitați proprietarii lor să publice postarea dvs. publicitară. În acest din urmă caz, Contactul a rămas, parcă, în afara afacerii, așa că au înfundat așa ceva (de fapt, un schimb pentru postarea înregistrărilor în public).

Dar despre asta vom vorbi mai târziu, pentru că astăzi ne interesează doar țintirea publicității și retargeting în special. Prin urmare, facem clic pe butonul „Anunțuri direcționate”... În fereastra care se deschide, veți fi introdus pe scurt în caracteristicile țintei, după care va trebui doar să faceți clic pe butonul „Creează anunț”. Se va deschide un formular cu o mulțime de câmpuri diferite (vom vorbi despre ele puțin mai târziu).

Le puteți completa la întâmplare deocamdată pentru a crea un anunț de probă. Împreună cu ea, și contul dvs. de publicitate Vkontakte... După aceea, în meniul din stânga va apărea fila „Publicitate”, prin care puteți intra rapid chiar în acest cont.

Care este diferența dintre publicitatea direcționată pe Vkontakte?

Vom reveni la crearea unui anunț, dar deocamdată vreau să vă explic, Cum este diferită publicitatea direcționată? din publicitate media sau contextuală, precum și care este trucul acesteia.

  1. În cazul utilizării reclamelor media (bannere etc.), plătiți pentru afișarea anunțului către un public, care poate include utilizatorii țintă. Procentul dintre ei, de regulă, va fi foarte diferit de o sută (foarte asemănător cu succesul nu foarte puternic al publicității televizate în audiență). În acest sens, țintirea este mult mai selectivă. Prin reglaj fin, vă puteți asigura că plătiți numai pentru utilizatorii de care aveți nevoie (țintiți și motivați, care sunt potențial interesați de oferta dvs.).
  2. În cazul utilizării reclamei contextuale, aceasta este legată de interogări de căutare introduse de utilizator în bara de căutare (publicitate în SERP), sau legături către interesele sale recente (din nou, determinate de interogări introduse anterior) sau către conținutul paginii pe care este afișat anunțul (publicitate pe site-urile partenere). Publicitatea direcționată este legată de datele pe care sistemul (în cazul nostru, Vkontakte) le cunoaște despre utilizator - locația sa geografică, poziția socio-demografică, interesele și multe altele.

Dar acesta nu este principalul lucru. Principalul diferența dintre publicitatea contextuală și publicitatea direcționată constă în gradul de disponibilitate a unui potențial client de a cumpăra - indiferent dacă este pregătit să cumpere inițial sau ar trebui să-l încurajați să facă acest lucru.

  1. În publicitatea contextuală, există în principal așa-numiții „clienți caldi”. Ei intră în căutare, având deja scopul de a cumpăra ceva (chiar dacă nu pe primul site pe care îl întâlnesc, dar în general), își introduc cererea, efectuează cercetări privind calitatea și prețurile și apoi trec de la publicitate pe site-ul dvs. și deveniți clienții dvs....
  2. (au venit la Vkontakt în niciun fel pentru a cumpăra, ci pentru a comunica), adică. oferim reclame utilizatorilor cu scopul de a genera interes pentru ei. Apoi trebuie să fie „încălzite”.
    1. În acest scop, se folosesc în cazul mărfurilor care nu sunt foarte scumpe (când este destul de ușor pentru un vizitator să ia o decizie de cumpărare). Astfel de vânzări pot fi comparate cu comerțul cu transporturi, atunci când pasagerii decid să cumpere rapid doar mărfuri nu foarte scumpe. În ceea ce privește Contact, tot ceea ce costă mai puțin de câteva mii de ruble (hainele pot fi oarecum în afara acestei categorii de preț) pot fi clasificate drept achiziții spontane.
    2. Alternativ, puteți direcționa potențialii clienți către comunitățile de Contact (), în cazul scumpelor sau bunuri complexe(servicii) când oamenii au nevoie de timp să se gândească. În al doilea caz, „procesează” vizitatorii din comunitate, făcând „calzi” clienții „reci”. Acestea sunt așa-numitele „achiziții lungi” (bunuri scumpe, servicii complexe, evenimente etc.) care necesită reflecție. Tocmai în comunitate îi explici importanța propunerii tale, caracteristicile ei, unicitatea, demnitatea, deci că este convins de necesitatea acestei achiziții. Nu va fi greu pentru el să se alăture comunității (dacă acest subiect este cumva interesant pentru el), după care va începe să primească newsletter-ul tău. Este posibil ca procesul de „încălzire” (maturare) a utilizatorilor să dureze săptămâni sau chiar luni, dar cu o abordare adecvată, totul va funcționa.

Unde să trimiteți clienții din reclame - către site sau către comunitate?

Să o reparăm din nou - când să trimitem un utilizator de la publicitatea Vkontakte la un site extern și când la comunitate?

  1. Dacă produsul promovat costă mai puțin de 2.000 de ruble. În acest caz, este logic să conduci clientul către o pagină de destinație (sau o pagină de o pagină)
  2. Dacă pagina de destinație în sine conține suficiente informații pentru a convinge clientul să cumpere (citiți despre)
  3. Dacă utilizatorul nu trebuie să plătească - jocuri, site-uri promoționale etc.
  1. Dacă aveți un magazin online mare sau un brand cunoscut. În acest caz, nevoia dvs., cel mai probabil, nu se va limita la o singură achiziție - aveți nevoie de vânzări constante. În comunitate, postezi conținut interesant, pe care îl diluezi cu postări de vânzare despre produse noi, oferte sau promoții. Va fi mult mai comod, mai lung și mai practic.
  2. Dacă aveți o afacere locală (de exemplu, un restaurant, un club de fitness sau o cafenea). O persoană se alătură unei comunități în care poți să comunici cu el, să-i afli părerea despre serviciul tău, să-i citești recenziile și să încerci să le ții cont. Ei bine, și bineînțeles, cu o comunitate bună, acest client poate deveni unul permanent pentru tine.
  3. Dacă vindeți produse sau servicii complexe sau scumpe. În acest caz, cu ajutorul comunității, îi vei putea explica utilizatorului de ce acest produs valorează atât de mulți bani, de ce este bun și care este avantajul său față de concurenți.

Pentru cine este potrivită direcționarea (publicitatea în VKontakte)?

  1. Dacă aveți o ofertă potrivită pentru o gamă largă de utilizatori (bunuri de larg consum). Lucruri care sunt interesante pentru mulți. Cu cât publicul tău țintă potențial este mai larg, cu atât mai bine va fi difuzat pe rețelele sociale.
  2. Dacă aveți propria comunitate tematică pe Vkontakte, atunci direcționarea poate servi ca o modalitate foarte bună de a atrage utilizatori și abonați la aceasta.
  3. Dacă aveți un magazin online, atunci este foarte posibil să construiți cu succes vânzări prin intermediul rețelelor sociale. Vkontakte vă va oferi clienți noi, vânzări noi și profituri suplimentare în comparație cu toate celelalte modalități de a atrage clienți.
  4. Jocurile și aplicațiile mobile funcționează bine cu direcționarea, deoarece este foarte ușor să configurați reclame pentru a fi afișate celor care au dispozitive mobile sau celor care joacă pe rețelele de socializare.
  5. Cafenelele, restaurantele, fitnessul, cluburile și alte afaceri locale își au aproape întotdeauna reprezentarea pe rețelele de socializare, iar atragerea de vizitatori de acolo folosind direcționarea ar fi o continuare complet logică a cooperării.
  6. Dacă doriți să atrageți utilizatori la unele evenimente, concerte, petreceri și alte evenimente care se adresează unui public larg, atunci Vkontakte este perfect pentru dvs.
  7. De asemenea, în rețelele de socializare, puteți face publicitate perfectă pentru diverse produse de informare, seminarii, conferințe, coaching etc. lucruri.
  8. Pentru a rezuma, putem spune că publicitatea Vkontakte funcționează bine pentru o afacere orientată spre client (și nu business to business).

Pentru cine nu este potrivită publicitatea Vkontakte?

Există o serie de sectoare de servicii și de afaceri care sunt suficiente scump și nu foarte eficient pentru promovarea utilizării direcționării în VKontakte(contextul poate fi de preferat în acest caz). Practic, problema constă în dificultatea de a selecta publicul potrivit, deși odată cu apariția retargeting-ului (în articolele ulterioare vom vorbi despre asta în detaliu) această problemă într-o serie de cazuri a devenit destul de rezolvabilă. A doua problemă este că de cele mai multe ori oamenii de pe rețelele de socializare nu sunt interesați de aceste subiecte.

    Este foarte dificil să promovezi Vkontakte (poate, cu excepția marketingului pe internet). Acestea. țintirea nu este foarte potrivită pentru B2B în afara Internetului (vânzări de materiale de construcție, sisteme de supraveghere video, rechizite de birou și tot ce este configurat să funcționeze cu o afacere care nu are legătură cu Internetul).

    În primul rând, este dificil să țintiți furnizorii afacerea potrivită, și chiar dacă îl lovește pe utilizatorul potrivit de rețea, nu este un fapt că acesta va dori să schimbe furnizorul pe care îl are deja. În al doilea rând, furnizorii sunt și ei oameni și merg la Contact pentru a lua o pauză de la serviciu și nu continuă să o facă. Dacă are nevoie de serviciul tău, va merge la Yandex sau Google și va găsi totul acolo. Pe internet, pe de altă parte, lucrează de fapt pe rețelele sociale, deci paginile de destinație etc. Lucrurile Vkontakte pot fi promovate cu succes.

  1. Mergi din greu servicii complexe de înaltă specializare(protecția datelor, sisteme de alarmă etc.), care sunt de neînțeles pentru majoritatea utilizatorilor Vkontakte. Va fi destul de dificil să găsești un public țintă care să fie interesat de acest lucru. Cu cât serviciul este mai complex, cu atât este mai dificil să găsești un public pe o rețea de socializare. Deși, din nou, odată cu apariția retargeting-ului a devenit posibilă selectarea unui public pentru oferte foarte specializate, mai rămân unele dificultăți.
  2. Dificil de promovat prin direcționare servicii medicale , pentru că există o mulțime de nuanțe pentru fiecare dintre tipurile lor, asociate în primul rând cu trecerea moderației (trebuie să culegeți și să trimiteți informații despre activitățile dvs. și să fiți de acord în orice mod posibil asupra acestui tip de anunț). În plus, costul atragerii unui client poate fi mai mare decât în ​​context, ceea ce nu este bine.În al doilea rând, este din nou dificil să țintiți (evidențiați) publicul țintă, deși vă puteți concentra asupra unor comunități medicale tematice. Dar, din nou, utilizatorii acestor comunități sunt deja atrași de serviciile oferite centru medical pe care aceasta comunitate le-a creat si intretine. Trebuie să existe un motiv întemeiat pentru ca utilizatorii să schimbe repere (de exemplu, dacă oferta dvs. are un preț semnificativ mai mic). Serviciile în medicina cosmetologică (plastic etc.) sunt promovate ceva mai bine, pentru că este mai interesant pentru oameni.
  3. Destul de des, un public țintă încearcă să promoveze imobiliare, dar acest lucru este departe de a fi întotdeauna eficient, deoarece este incredibil de dificil să găsești un cumpărător pentru un apartament folosind publicitate direcționată pe Vkontakte. Va trebui să ajungeți la un public uriaș pentru a avea șansa pentru cel puțin o vânzare. Mai mult, nimic altceva decât tuning pentru megalopole și vârsta aptă de muncă se poate face în mod special. O metodă mai promițătoare de vânzare imobiliară ar fi crearea unei comunități tematice sau organizarea de seminarii (de exemplu, despre credite ipotecare sau cum să cumpărați un apartament), dar acest lucru va necesita multă muncă și vă va adăuga muncă. Situația este mai bună cu livrarea și închirierea apartamentelor prin direcționare.

Faptele de mai sus nu implică în niciun caz meritele vreuneia dintre metodele de publicitate de mai sus, ele ilustrează pur și simplu diferențele lor semnificative. Rețeaua socială Vkontakte, în virtutea specificității sale, reunește în sine un strat uriaș de cunoștințe despre utilizatorii care sunt înregistrați în ea și comunică. Datorită acestui fapt, cu abilitățile corespunzătoare, este posibil doar pentru acei utilizatori de rețea care, a priori, vor fi interesați de ea. Ei bine, odată cu apariția posibilității de a utiliza retargeting, acuratețea țintirii utilizatorului a devenit și mai mare.

  1. În VKontakte, bunurile și serviciile care costă până la cinci până la șase mii de ruble se vând bine. Orice este mai scump poate fi încercat, dar probabilitatea unor vânzări eficiente către publicul acestei rețele sociale este deja în scădere.
  2. În plus, trebuie spus că cel mai bine este să vinzi bunuri de larg consum aici. Odată cu apariția retargeting-ului, publicitatea ofertelor foarte specializate a devenit, de asemenea, destul de posibilă și eficientă, dar este încă mai ușor să vindeți bunuri de larg consum.
  3. Dacă un produs, serviciu sau marcă are o comunitate de fani pe Vkontakte, atunci acesta va fi de mare ajutor, deoarece direcționarea pe grupuri funcționează cel mai bine.
  4. De regulă, este mai bine să direcționați fluxul de vizitatori atrași de la publicitatea direcționată către un site extern (sau site-ul dvs.) decât către un grup sau public din rețeaua socială în sine. Dar din nou, trebuie să experimentezi.
  5. Prețurile pentru publicitatea Vkontakte sunt puțin mai mari decât în ​​Vkontakte, dar aici foarte repede (cu abordarea corectă) puteți obține un flux decent de vizitatori interesați, ceea ce va duce la zeci de comenzi de bunuri ieftine pe zi. Există un exemplu în care proprietarul unui magazin online cheltuiește două sute de mii de ruble pe lună pe publicitate direcționată și este foarte mulțumit de marja extrasă din această afacere.

Moderarea reclamelor și a parametrilor principali ai unei campanii de publicitate

În plus, ar trebui să știți că (de exemplu, alcool, tutun și alte lucruri urâte). Ei bine, orice altceva este interzis de legea rusă. De fapt, toate reclamele dvs. vor fi moderate și subiectele interzise nu vor fi ratate, dar dacă faceți contract pentru ca cineva să atragă trafic de la Vkontakte, atunci verificați

Buna! Dacă decideți să configurați publicitate direcționată pe Vkontakte, atunci apar imediat o mulțime de întrebări. De câți bani ai nevoie pentru a începe o campanie de publicitate? Ce setări ar trebui să aleg și pe care să le ignor, având în vedere proiectul meu individual? Cum gasesc imagini? Care este cel mai bun format de imagine? Ce este CTR și ce este CPM, care este diferența și pe care să o alegi? Ce este retargeting-ul și cum se utilizează? Pentru a vă salva de agitație inutilă, vom lua în considerare toate aceste probleme și nu numai în acest articol.

Scepticii vor spune: „Am încercat! Anunțurile direcționate nu funcționează! Am cheltuit mulți bani.” Dragi tovarăși, vioara nu va cânta în mâinile unui hipopotam! Am încercat - nu a funcționat, nu înseamnă deloc că nu funcționează. Înseamnă undeva greșit. Mii de companii de pe Vkontakte folosesc acest instrument și obțin clienți în fiecare zi. Este nevoie doar de puțină răbdare și pricepere.

Între timp, voi oferi acest infografic:

De asemenea, vreau să avertizez oamenii care încearcă doar să facă publicitate online.În primul rând, vă recomand un astfel de canal de publicitate, deoarece ar trebui să lucrați mai întâi în această direcție. Publicitatea direcționată înseamnă un trafic mai lung și în unele nișe poate concura în continuare cu publicitatea contextuală în rata de conversie a unui vizitator la un cumpărător. Dar, în majoritatea cazurilor, este mai bine să începeți cu publicitatea contextuală și abia apoi să conectați publicitatea vizată. Și utilizarea unei combinații de publicitate contextuală + direcționarea Vkontakte va ajuta la creșterea semnificativă a eficienței. Voi vorbi despre asta în următorul articol, pentru că acum va fi greu să vorbim despre toate subtilitățile, dar vă voi da câteva îndrumări. Deci, să începem.

Pentru a facilita navigarea, să împărțim condiționat întregul proces în 2 etape. Și anume:

  1. Preparare: termeni de bază, pregătirea pentru testarea reclamelor, crearea unui cabinet de publicitate.
  2. Setare: Să parcurgem principalele setări de direcționare, formatele de anunțuri, imaginile de testare și titlurile și alegem strategii pentru afișări sau clicuri.

Pregătire și termeni

Un pic de teorie și numere:

CTR este raportul dintre clicuri și afișări, măsurat ca procent. De exemplu, din 1000 de afișări, ați primit 20 de clicuri. 20/1000 * 100 = 2%. Acest indicator este important de luat în considerare atunci când alegeți un format de anunț pentru afișări. În publicitatea pe clic, nu este atât de important pentru că nu afectează costul pe clic.

СPC - cost pe tranziție. Este important să ții cont întotdeauna, altfel poți intra în negativ.

Creăm un cont de publicitate

Deschideți „Setări” în meniul din stânga și căutați linkul „Reclame” în partea de jos.

Faceți clic pe butonul „Anunț direcționat”. „Creează anunț”. Primul pas este să creezi un anunț, nu un birou. Îți propun să creezi un anunț acum, fără a seta nicio setare, doar ca să ai un cont publicitar.


Poze de gătit

Există două opțiuni din care să alegeți. Primul este să cauți singur pozele pe toate resursele disponibile (de la bănci de fotografii, la o căutare banală de imagini într-un motor de căutare), apoi să pregătești poze în Photoshop. Sau poți folosi de aceasta serviciu mega-convenient, pentru început versiunea gratuită va fi suficientă. Nu mă voi opri acum asupra serviciului, vă puteți da seama dacă doriți, este intuitiv.

Testarea imaginilor și a titlurilor

Pentru a vă personaliza campania mai eficient, este important să testați imaginile și titlurile. Pentru test, trebuie să ne pregătim. Testul rulează după cum urmează.

  • Selectăm cel puțin 5 imagini. Testăm cinci imagini cu același titlu.
  • Și venim cu cel puțin 5 titluri. Testăm cinci titluri cu aceeași imagine.
  • După ce testați ce imagini și titluri au fost cele mai pe care se poate face clic, combinăm titlul pe care se poate face clic cu cea mai mare imagine. Astfel obținem cea mai eficientă reclamă.

În mod ideal, trebuie să testați cel puțin 15 imagini și cel puțin 15 titluri. Dar pentru a înțelege prima dată, cinci sunt de ajuns.

Personalizare

Până în prezent, există 5 opțiuni pentru formatul de anunț pentru site și grup.

  • imagine și text. Sunt folosite în principal atunci când trebuie să explicați clar despre ce este vorba în anunț;
  • mare imagine. Acest format este bun pentru că atrage atenția mult mai bine decât precedentul. Dar există un dezavantaj semnificativ - limitarea simbolurilor, doar 25. De asemenea, puteți scrie text pe imagine, ceea ce extinde semnificativ capacitățile acestei opțiuni;
  • Format exclusiv. În acest caz, anunțul dvs. va fi difuzat către utilizator într-o singură copie, fără concurenți. Dezavantajul este că este de două ori mai scump;
  • Promovarea comunității. Acest format este potrivit doar pentru comunități, nu puteți face publicitate site-ului folosindu-l. Diferența cheie este că un utilizator se poate alătura comunității tale fără a urma un link. Va exista un buton „Alăturați-vă” chiar în anunț;
  • În sfârșit, un format special! Dacă publicul tău țintă este de peste 100 de mii, recomand să-l încerci! Este difuzat nu în coloana din stânga, ca alte formate, ci în fluxul de știri al utilizatorului, ceea ce crește semnificativ CTR-ul. Această opțiune funcționează și numai pentru comunități.

Alegerea subiectului anunțului dvs

Puteți sări peste acest pas în principiu, dar este util să alegeți un subiect și o subsecțiune. Când subiectul și subsecțiunea sunt setate, moderarea este mai rapidă.

Alegerea geografiei publicului nostru țintă

În acest bloc, poți selecta orașele cărora vrei să faci reclamă, cartierele, stațiile de metrou și chiar străzile orașului tău. Acest lucru este necesar dacă aveți o afacere locală, de exemplu, o cafenea. În acest caz, trebuie să vă conectați la un cerc restrâns de oameni care nu trebuie să călătorească prin jumătate din oraș până la dvs. Aici puteți, de asemenea, să decupați reclamele irelevante. De exemplu, vindeți un produs rar, care l-ați achiziționat anterior din China. În acest caz, va fi foarte util să tăiați orașele mari, deoarece au deja o alegere foarte bună și s-ar putea să cumpere același produs cu livrare în orașul lor și chiar de multe ori mai ieftin. Pentru a face acest lucru, trebuie să selectați în coloana „cu excepția” orașelor pe care doriți să le excludeți din campania dvs. de publicitate.

Configurarea datelor demografice

Cu sex și vârstă, totul este clar. Dar există setări foarte interesante în acest bloc, cum ar fi ziua de naștere. Putem bifa caseta zilei de naștere. Și scrieți în anunț, de exemplu: „În cinstea zilei de naștere, o reducere de 10%. Aceste reclame cresc ratele de clic, deoarece acestea le personalizam. Prin alegere starea civilă, puteți îmbunătăți și relevanța anunțului dvs. De exemplu, nu are sens să faceți publicitate unui site de întâlniri pentru membrii familiei. Ei bine, cel puțin des)

Interese

Ei bine, în sfârșit am ajuns acolo :) În opinia mea, acesta este cel mai important și util bloc în direcționarea tradițională. Prin urmare, să vorbim despre asta cât mai detaliat posibil. Deci să mergem.

Categorii de interese

Algoritmul Vkontatke contorizează constant implicarea fiecărui utilizator în anumite categorii de postări. De exemplu, dacă unei persoane îi place, comentează, vede în mod constant un anumit subiect, de exemplu, bunuri și servicii. Cu ajutorul acestei setari, vom putea doar să ne îmbătrânim publicitatea pentru acest segment de utilizatori! Super chiar?! :)

Comunitățile

Ne putem conecta la un segment al publicului care se află în grupurile concurenților noștri! Adică, de fapt, îndepărtați clienții de concurenți. Ei bine, asta nu este tot! O persoană care se află în comunitățile de interese poate fi, de asemenea, potențialul nostru client (de exemplu, oamenii care se află în comunitățile de afaceri sunt potențiali clienți pentru servicii b2b). Dar aici trebuie să selectați cu atenție comunitățile pentru care vă acordați.

Direcționarea către aplicații și site-uri

Prin țintirea anumitor aplicații, puteți obține și rezultate bune în anumite cazuri. De exemplu, făcând publicitate unei jucării, puteți viza persoane care joacă deja jocuri similare.

Excepție

Puteți, de exemplu, să excludeți persoanele care sunt deja abonați.

Viziunea asupra lumii

Nu folosesc acest bloc pentru că nu era nevoie. Poate că îți va fi de folos.

Călători

Dacă bifați această casetă, reclamele vor fi difuzate persoanelor care își etichetează fotografiile în locuri diferite. Acest lucru crește șansele de a găsi un public mai solvent.

Următorul bloc „Educație și muncă”

Prin acordarea profesiei, puteți, de asemenea, să vă conectați la publicul care va fi interesat de produsul sau serviciul dvs. De exemplu, oamenii care au studiat pentru o specialitate bine plătită într-una dintre universitățile de elită sunt mult mai probabil să aibă un venit mare decât profesorii. clasele elementare... Același lucru este valabil și pentru persoanele care ocupă o anumită funcție sau lucrează într-o anumită companie.

Opțiuni suplimentare

  • Grupuri de retargeting. Această setare merită un articol separat. Pe scurt, puteți colecta o bază de utilizatori separată la care va fi difuzat anunțul dvs. Acest lucru se poate face fie cu ajutorul anumitor software, fie prin preinstalarea codului de retargeting pe site-ul dvs.
  • Cu exceptia. De asemenea, putem exclude persoanele cărora nu dorim să ne afișăm anunțurile. De exemplu, persoanele care sunt deja abonate la comunitatea noastră.
  • Dispozitive. Dacă alegem aici proprietari de tehnologie Apple sau posesori de smartphone-uri, atunci ne putem adapta și mai precis la un public solvabil.

De obicei ignor restul setărilor din acest bloc, pur și simplu pentru că nu am întâlnit încă astfel de campanii de publicitate.

Stabilirea prețului și locației

Pentru afișări sau pentru clicuri?

Trebuie să alegem prețul pe afișări și pe clicuri. Când sunt configurate corect, anunțurile pentru afișări sunt adesea mai eficiente decât anunțurile pentru clicuri. Dar există excepții, de exemplu, dacă audiența dvs. este de peste 500 de mii, este logic să testați anunțurile pentru clicuri. Recomand să alegeți platformele de publicitate doar pe Vkontakte.

Costul de tranziție.

Principala greșeală a începătorilor este că părăsesc prețul pe care îl oferă Vkontakte. Acesta este motivul pentru care mulți consideră că publicitatea Vkontakte este nerezonabil de scumpă. De fapt, trebuie să vă ghidați după o formulă simplă: împărțiți suma propusă (clickthrough sau la 1000 de afișări) la aproximativ 10 sau cam asa ceva. Adică, dacă prețul pentru 1000 de afișări Vkontakte recomandă 12 ruble, puteți seta 1,2 ruble. iar dacă amprentele vor fi deșurubate normal (cel puțin 1 impresie pe secundă), atunci o lăsăm așa cum este. Dacă nu, setăm prețul puțin mai mare și tot așa până când amprentele sunt deșurubate normal.

Faceți clic pe „Creați anunț”, apoi lansați anunțul pentru moderare.

Cu stima, Vladimir Kondratenko

Bună prieteni! În această postare vă voi spune cum să compuneți reclame eficiente pentru publicitatea contextuală Vkontakte. Am menționat acest instrument de mai multe ori în articolele mele, așa că este timpul să vorbim despre principiul lucrului cu el.

Probabil că ești obișnuit să auzi că doar motoarele de căutare au publicitate contextuală, dar recent și rețelele de socializare au dobândit o asemenea funcție, care, de altfel, se arată bine. publicitate contextuală Vkontakte vă permite să promovați atât site-uri externe, cât și grupuri, întâlniri, publice. Cel mai tare lucru la acest instrument este țintirea. Personalizarea este foarte flexibilă, puteți personaliza afișajul exact în funcție de strada, interese și chiar browsere. De asemenea, cu o audiență atât de mare (80.000.000 de oameni pe zi), prețul pentru publicitate este relativ scăzut și puteți începe o campanie cu o sumă de 100 de ruble. Iată cum arată unitățile de anunțuri pe paginile proprii ale persoanei de contact:

De acord, pare mai degrabă un teaser decât un context. Iar imaginea joacă un rol important aici. De asemenea, un plus semnificativ este că poți plăti pentru anunțuri atât pentru afișări, cât și pentru clicuri. Apropo, se dovedește mult mai profitabil pentru impresii, voi explica de ce mai târziu.

Dezavantajele contextului de contact într-un număr mic de caractere din titlu (știi, este foarte greu să cuplezi o persoană folosind doar 25 de caractere). De asemenea, consider prea strictă moderarea imaginilor (uneori este foarte greu să împingi imaginea dorită, ceea ce cu siguranță va aduce mai multe clicuri). Ei bine, în general, totul este destul de bine și cu siguranță are sens să lucrezi în această direcție. Bine, destulă teorie, să începem să creăm o campanie de publicitate.

Cream o campanie de publicitate. Determinați plata, compuneți titluri și imagini publicitare

Trecem către pagina de publicitate vizatăși faceți clic pe „creați anunț”:

Pe pagina următoare veți vedea setările pentru noul anunț, primul pas este să selectați tipul de plată:

Plătiți pe clic - Plătiți pentru fiecare clic real al unei persoane. Alegând acest tip de plată, puteți adăuga un titlu de 25 de caractere, o descriere de 60 de caractere și o imagine de 90x65 pixeli la anunțul dvs.:

Plătiți pentru impresii- totul este mult mai interesant aici. Plata se face pentru fiecare 1000 de afișări, iar anunțul poate fi afișat de mai multe ori aceluiași utilizator. În acest caz, totul depinde de imaginația, creativitatea dvs., precum și de direcționarea configurată corect. Experiența mea de lucru cu anunțuri de contact a arătat că atunci când plătiți pentru afișări, puteți obține mai multe clicuri la un preț mai mic. Totuși, în orice caz, vă sfătuiesc să testați 2 campanii - cu afișări și clicuri. Alegând acest tip de plată, puteți adăuga un titlu de 25 de caractere la anunțul dvs., precum și o imagine cu dimensiunea de 90x120 pixeli:

Promovarea comunităților pentru recomandări- o astfel de funcție a apărut recent și, sincer să fiu, nu am folosit-o. Această metodă de plată este destinată grupurilor de publicitate, întâlnirilor, publicului și aplicațiilor. Plătiți pentru fiecare tranziție unică de utilizator. Atunci când alegeți acest tip de plată, puteți adăuga un antet de 25 de caractere și o imagine de 90x90 pixeli la anunțul dvs.:

Deci, aleg plata pe afișare, dar sfaturile de mai jos pot fi folosite pentru toate tipurile de reclame. Sarcina noastră principală acum este să creăm un titlu combinat cu o imagine care să atragă atenția utilizatorilor și să îi încurajeze să facă clic.

Permiteți-mi să vă reamintesc că titlul trebuie să aibă 25 de caractere, ceea ce înseamnă că trebuie să convingem pe scurt persoana să facă clic pe anunț. Cea mai simplă tehnică este un apel la acțiune. Să presupunem că facem reclamă la un joc online despre dragoni, apoi titlul poate fi făcut astfel: „Luptă cu dragonul!”, „Zdrobiți dragonul!”, „Învinge dragonul!”. Sper că înțelegi ideea.

De asemenea, puteți folosi titluri precum: „Cel mai bun joc din 2013!”, „Este mai bun decât Skyrim!”, „Cel mai tare joc din 2013!” etc. În general, ești limitat doar de imaginația ta.

Apoi, trebuie să alegeți o imagine care va atrage oamenii. Din moment ce facem reclamă la un joc despre dragoni, puteți face poze din jocul Skyrim (cine nu știe, poate căuta pe google acest subiect) sau pur și simplu puteți ridica o poză frumoasă cu un dragon. Este de dorit să acordați preferință imaginilor ușoare. Deci, iată ce am primit:

După ce am compilat titlul și am selectat imaginea, este timpul să trecem la cea mai importantă parte a campaniei de publicitate - setarea de direcționare. Înainte de a face acest lucru, nu uitați să selectați tipul de reclamă (site, grup, aplicație):

Configurarea direcționării pentru publicitatea Vkontakte

Direcționare corectă (indicație public țintă) Este cheia succesului întregii campanii de publicitate, așa că această problemă trebuie luată foarte în serios. Pentru început, aș dori să arăt cu exemple cum, din cauza unui public țintă selectat incorect, acestea se îmbină într-o conductă bugetele de publicitate... Iată câteva reclame care rulează pe pagina mea:

Pagina este reală, conține doar date reale, locul real de reședință, iar acum ne vom uita la principalele probleme ale acestor două reclame (toate vin cu plata pe clic).

Prima reclamă - fotograf Mihail Bolotov, fotografii de nuntă, ședințe foto de familie, sudul Rusiei. Grupul este promovat. Râsul este că locuiesc în Ucraina, nu în Rusia, și am și eu 17 ani și este puțin devreme pentru nunta mea... În plus, mi se pare că titlul reclamei este foarte ciudat - „fotograful Mikhail Bolotov”, nu s-a auzit niciodată despre așa ceva...

Al doilea anunț - Renovarea apartamentului în Moscova și regiune. Se face publicitate unui site extern. Din nou - sunt un baiat de 17 ani, de ce naiba ar trebui sa-mi renovez apartamentul, ba chiar si la Moscova (locuiesc in Ucraina)?! Când merg pe site, constat că este construit pe motorul Ucoz într-un stil înclinat, strâmb, doar pentru a fi în viață...

Acestea. vedem că reclamele sunt afișate publicului greșit, ceea ce înseamnă că banii sunt irositi.

Acum să trecem direct la configurarea direcționării. De exemplu, vom face publicitate jocului online „Dragons”. Pe pagina cu setări de reclame găsim secțiunea „geografie”:

Aici selectăm țara și orașele în care dorim să difuzăm reclame. Pentru jocul „Dragons” aleg țara Rusia. Las câmpul „orașe și regiuni” gol, pentru că nu contează pentru mine din ce oraș se va efectua înregistrarea.

Eu aleg sexul pentru bărbați, pentru că cred că jocurile sunt în principal un hobby al bărbatului. Vârsta este, de asemenea, un parametru important. Aici trebuie să construiți pe ceea ce veți face publicitate exact. De exemplu, dacă face publicitate oferi, atunci trebuie să înțelegi că nu trebuie să te aștepți la mare lucru de la un public sub 18 ani, deoarece este în insolvență. Dacă se face reclamă pentru divertisment (ca și în cazul nostru), atunci publicul de până la 18-20 de ani este mai potrivit, deoarece în principal tinerilor le place să se distreze. În cazul nostru, am pus vârsta de la 12 la 20 de ani, deoarece se face reclamă la un joc online. Câmpurile „zi de naștere” și „starea civilă” nu sunt atât de importante.

Următoarele coloane asupra cărora aș dori să vă atrag atenția sunt interese, grupuri, aplicații și site-uri:

Mai întâi trebuie să-ți sondați audiența cât mai mult posibil în funcție de interese. Pentru a face publicitate jocului, am pus interesele jocului, jocuri online, dragoni (deoarece facem reclamă jocului cu același nume), Skyrim (deoarece acest joc este asociat cu dragoni) și pentru experiment am prescris desenul animat „Cum să faci. Antrenează-ți Dragonul”. Pentru reclamele dvs., încercați, de asemenea, să sondați audiența cât mai mult posibil. De exemplu, dacă sunt promovate servicii SEO, atunci promovarea site-ului web, blogging-ul, dezvoltarea site-ului web, seo etc. pot fi înghesuite în interesele dvs. Sper că înțelegi ideea.

Apoi, există coloanele „categorii de grupuri” și „comunități”, cu ajutorul cărora puteți atrage audiență suplimentară din grupurile și publicurile de contact. Doar selectați grupuri similare ca subiect ofertei dvs. La fel este și cu site-urile și aplicațiile, pentru jocul nostru am ales următoarele aplicații:

Dacă aveți de gând să faceți publicitate pentru recrutarea de angajați (de exemplu, la Moscova), atunci vă poate fi utilă secțiunea „geografie extinsă”, unde puteți specifica cartierele, stațiile de metrou sau o stradă.

De asemenea, vă sfătuiesc să vă uitați la „ setari aditionale„Și selectați cele mai populare browsere acolo:

Aici vă sfătuiesc să părăsiți Firefox, Opera, Chrome și Safari. Filtrăm telefoanele și Internet Explorer, deoarece nimeni care stă la telefon nu va da clic pe anunțul dvs. și, în opinia mea, doar cei care și-au achiziționat recent un computer și nu înțeleg nimic despre acesta folosesc Internet Explorer.

Ultimul pas este să setați costul pe clic sau 1000 de afișări, acesta putând fi redus la 30% din cel recomandat:

De asemenea, vă sfătuiesc să bifați caseta de lângă „limită” la 100 de afișări de persoană.”

Unde este plasată publicitatea VK.

Pentru a vedea cum arată diferitele formate de anunțuri, trebuie doar să deschideți pagina.

  • Teasers-uri.

În stânga paginilor utilizatorilor există blocuri teaser pentru direcționarea VK, trei într-o singură afișare

  • Blocuri în fluxul de știri.

În feed, postarea dvs. este diluată cu postări de știri ale utilizatorilor într-un raport de 1/25 și nu diferă în niciun fel de acestea, cu excepția unei notificări că aceasta este o postare publicitară. Astfel de postări constau în text de orice lungime și, dacă se dorește, imagini.


  • grupuri VK.

În comunitățile VKontakte, puteți cumpăra spațiu publicitar și puteți posta postări de diferite formate - atât text cu imagini, cât și clipuri video. Aici, mesajul este marcat și cu o notă de subsol și doar așa se poate deosebi de intrările membrilor sau de administrația grupului. Așa arată în fluxul de grup.

  • Cum funcționează publicitatea direcționată pe VKontakte.

Nu voi descrie cum să configurați o campanie cu direcționare în VK, o puteți vedea în articolul de pe site, acum vom analiza aspect reclame și cum sunt promovate.

Blocurile de publicitate direcționată pe VKontakte pot fi create fie cu o imagine mică, fie cu o imagine mare (puteți vedea dimensiunile acesteia în captură de ecran). În primul caz, sub imagine sunt scrise un titlu de 33 de caractere și o descriere de 70 de caractere, în al doilea doar titlul.


Moderatorii monitorizează cu atenție ortografia, prezența semnelor de exclamare inutile și conținutul informativ al textelor și deseori returnează anunțul pentru revizuire. Asa ca fii atent.

Cum se desprinde campania?

La configurarea plății pentru 1000 de afișări, este setată o restricție pentru afișarea unei unități de anunțuri pentru un utilizator, numărul minim este 100. Adică, de mai mult de 100 de ori o persoană nu o va vedea.

Acest lucru este important, deoarece rata de clic (CTR) depinde de raportul dintre clicuri și afișări și succesul blocului de teaser compilat este evaluat, iar dacă un utilizator rotește în mod constant un anunț, acest indicator va fi mic și nu corespunde. la poziția adevărată.

Plata pentru afișări este configurată în cazul în care publicul țintă este restrâns folosind filtre de direcționare și nu are o acoperire foarte mare. Dacă nu reprezentați un portret al publicului țintă pentru oferta dvs., nu știți cum să o segmentați și acoperirea pentru afișare este mare, este logic să configurați plata pe clicuri.

În primul caz, sumele vor fi deduse din contul dvs. deoarece afișările se bazează pe rata stabilită de dvs., în al doilea - pe măsură ce se fac clicurile și, de asemenea, pe baza ratei stabilite.

Reclamele VK din blocul din stânga sunt rotite în mod regulat, adică ale tale nu vor fi afișate în mod constant, ci la rândul lor.

  • Publicitate în fluxul de știri.

Aici reclamele arată ca orice alt mesaj, acesta este așa-numitul. Inițial, acest format presupune promovarea postărilor din comunitatea dumneavoastră, dar puteți face o nouă postare direct de la biroul de publicitate, dar în numele administratorului grupului.

Diferența este că puteți scrie text fără a limita caracterele, puteți introduce imagini și videoclipuri. Cum să configurați o astfel de campanie, consultați articolul de pe site.

Postarea dvs. se mută în jos în flux pe măsură ce se adaugă noi intrări și va rămâne acolo mult timp, dar aproape nimeni nu o va căuta în partea de jos, așa că alegeți momentul cel mai vizitat de publicul țintă pentru a le posta.

În grupuri și în public, nu există restricții în ceea ce privește formatul unei postări publicitare, dacă nu a fost stabilit de administrator, lucru pe care îl puteți afla de la acesta.

De asemenea, veți conveni asupra momentului postării și veți afla despre regulile de filare. De obicei, arată astfel: după publicare, postarea se află o oră în partea de sus a știrilor comunității, apoi se târăște în jos în timpul zilei, pe măsură ce apar postări noi sau sunt postate alte propuneri similare. La sfârșitul zilei, mesajul este eliminat din flux.

Dar aceasta nu este o regulă, în unele grupuri administratorii organizează un program de afișare diferit și, uneori, postarea rămâne în general în feed pentru o perioadă nedeterminată.

Recent, în timpul consultărilor, sunt din ce în ce mai întrebat despre publicitatea direcționată pe Vkontakte.

Ok, haideți să luăm un algoritm detaliat astăzi folosind un exemplu live și să vedem cum funcționează. O sa spun imediat - daca imi citesti articolul pe diagonala, rasfoindu-ti ochiul, nimic nu va functiona. Trebuie să parcurgeți punctele și atunci când vă configurați anunțul VKONTAKTE, verificați cu fiecare pas.

Etapa întâi: ce produse și servicii pot fi promovate cu publicitate direcționată pe Vkontakte?

1) La un cost de cel mult 150 USD - aceasta este o limită de preț dovedită. Produsul dvs. este mai scump? Până nu încercați, nu veți afla, dar din experiență, ce este mai scump decât prețul specificat este mult mai dificil și se convertește mai rău.

2) Publicitatea direcționată poate vinde NUMAI bunuri sau servicii de larg consum. Dacă produsul, serviciul, marca vândută are grupuri de fani, comunități, public VKONTAKTE, are sens să încerci. Dacă nu există adepți evidenti, nu trebuie să încercați să faceți publicitate. Atelierele de control valutar și fitingurile metalice cu siguranță NU VA FUNCȚIONE (asta a fost discutat recent).

Etapa a doua: ce ar trebui să rețineți când creați o campanie de publicitate pentru VKONTAKTE?

1) Cheia succesului publicității direcționate este alegerea potrivita public țintă. Trebuie să-ți cunoști consumatorul din vedere! Nu există fleacuri în determinarea publicului țintă! Dacă pierdeți definiția unui articol, puteți epuiza bugetul. De exemplu, dacă principalii consumatori ai produsului dvs. se află în grupa de vârstă de la 30 la 40 de ani și decideți să extindeți gama cu zece ani, de la 20 la 40 de ani („ce ar fi dacă va trage?”) - luați în considerare că eficacitatea anunțului dvs. a scăzut deja de trei ori. Deoarece utilizatorii cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani de pe Vkontakte au de trei ori mai mulți decât de la 30 la 40 de ani, ei vor vedea anunțul dvs. mai des și nu vor avea sens (conversii) din aceste vizualizări.

2) Stabiliți limite de cheltuieli. Nu prea îmi place că VKONTAKTE nu poate face un program de afișări, cum ar fi publicitatea contextuală, dar puteți și trebuie să limitați bugetul prin toate mijloacele disponibile.

3) Amintiți-vă de momentul impresiilor. Este aproape inutil să faci reclamă la ceva noaptea sau dimineața devreme. Spectacole vor fi. Poate că vor fi chiar clicuri. Nu va exista doar conversie.

4) Testați fiecare anunț. Un test este afișarea unui anunț proaspăt cu o limită foarte mică. 100 de ruble pentru un anunț nou sunt suficiente pentru a înțelege dacă funcționează sau nu.

Câteva despre metoda personală de evaluare a eficienței unui anunț vizat în VK. com

Scurgem 100 de ruble din buget, uită-te la CTR-ul anunțului:

  • dacă mai mare de 0,2% este un anunț bun
  • dacă în interval de 0,1-0,2% - necesită revizuire (schimbarea titlului sau a descrierii)
  • totul sub 0,1% - adăugați în coș

Etapa a treia: reglaj fin publicitate direcționată pe VKontakte.

Vă voi spune despre un exemplu personal de campanie publicitară activă VKontakte. Fac reclamă la îmbrăcăminte de sezon pentru copii - jachete, costume, salopete. Campania duce la o ofertă CPA. Acesta este un produs relativ ieftin, este la cerere sezonieră, plus că am un fiu de un an și preocupările publicului țintă în persoana mamei lui, știu foarte bine 🙂.

A)Setare standard de pornire

b)Încărcarea unei imagini, apariția unui titlu și text

Câteva nuanțe:

  • Un titlu este întotdeauna un îndemn la acțiune!
  • Text de descriere - dezvăluie întreaga esență a propunerii dvs
  • O imagine reprezintă 80% din succesul tehnic al fiecărei reclame anume (ca într-o reclamă teaser). Mai bine să petreci încă 10 minute căutând o poză cu efect wow decât să irosești bugetul.

c)Setări de direcționare

În acest caz, despre geografie, demografie și stare civilă, știu exact ce trebuie indicat, tk. parte cunoscută din experienta personala, parte este indicată direct pe pagina de oferte a magazinului online.

Atenţie: Dacă, de exemplu, puteți defini pentru produsul dvs. că jumătate dintre clienți sunt din Omsk și Novosibirsk, iar cealaltă jumătate sunt din alte orașe ale Federației Ruse, atunci indicați doar aceste două orașe și nu mai multe.

Aici funcționează clar principiul concentrării, care funcționează și pentru toți ceilalți parametri de direcționare (vârsta, sexul, starea civilă, interesele etc.). Sarcina ta este să strângi crema publicului țintă și să tragi în top zece, fără să speri că poate un bărbat de șaizeci de ani din Kukuyevsk va intra și va cumpăra nepotului său o jachetă de iarnă drept cadou. Nu se va duce! Nu va avea timp! Bugetul tău se va încheia mult mai devreme...

Gandeste, gandeste si gandeste! Ce comunități pot fi mamele cărora le vindem jachete de iarnă, prin ce cuvinte cheie le puteți găsi în căutarea pe comunitățile Vkontakte.

Exemplu de căutare:

Subliniez inca o data: trebuie să treci prin toate punctele de țintire, să te gândești la fiecare „lins”. V acest anunt Nu am configurat lucruri precum Aplicații și site-uri, Viziunea lumii, Educație etc. aceste articole nu sunt necesare aici. Dar, în fiecare caz specific, setarea poate fi diferită: camere bune este indicat să oferim fotografilor un produs de informare despre ezoterism – persoanelor cu educatie inalta, și telefoane noi - pentru elevi și liceeni. Lucruri mici în această problemă Nu.

e) Audiență și tarife

Audiența minimă pentru un test de anunțuri vizate este de 20.000 sau mai mult. Dacă publicul țintă este mai mic - acest lucru este rău, pentru că reclamele vor fi afișate acelorași persoane de mai multe ori, ceea ce va duce la o scădere a CTR. Mai mult este grozav, principalul lucru este să încerci să captezi cât mai puțin utilizatori non-țintă.

În exemplul pe care l-am dat, declarația s-a dovedit astfel:

O audiență de peste 50.000 este normală.

Despre prețul recomandat: captura de ecran arată prețul recomandat la setarea „pe afișări”, adică este recomandat să setați un astfel de preț pentru 1000 de afișări. De obicei, îl setez la mijlocul intervalului recomandat. Pe net gasesti o multime de sfaturi ca setarea pentru impresii este neprofesionala si gresita, iar pretul poate fi stabilit mult mai mic decat cel recomandat... cine sa crezi ca este treaba ta. Nu aș avea încredere în nimeni (inclusiv în autorul acestui articol :)), dar am testat și verificat totul din propria mea experiență. Personal, lucrez pentru afișări și plasez sume licitate pentru anunțurile VKontakte vizate în acest fel, deoarece:

1) Un anunț prost nu va câștiga un CTR, nici măcar pentru clicuri, chiar și pentru afișări. Dacă CTR-ul este scăzut, trebuie să lucrați la imagine, titlu, text, condiții de direcționare, dar metoda de plată nu are nicio legătură cu asta.

2) Configurarea unei metode de plată „pentru impresii” vă permite să obțineți vizitatori cu adevărat vizați de la VKONTAKTA mult mai ieftin decât cu ORICE alt tip de publicitate. Am mici statistici despre diverse oferte și crezi sau nu, este imposibil să obții o tranziție normală „în direct” în medie de 3-4 ruble într-un subiect de mărfuri cu concurență acerbă oriunde altundeva.

3) Daca incerci sa economisesti bani si sa stabilesti pretul sub cel recomandat, CTR-ul chiar si al unui anunt foarte bun va incepe sa scada foarte repede. Cine nu știe ce este CTR -. Drept urmare, nu vor fi economii, iar un anunț bun poate fi ușor pierdut.

Ultima nuanță a decorului: nu uitați să bifați caseta de selectare „limită la 100 de afișări per persoană”. Dacă utilizatorul nu face clic după 100 de vizualizări, este logic că nu va face clic după 1000, se pare că pur și simplu nu este interesat de anunțul dvs.

Etapa a patra: Salvați anunțul, faceți clic pe „Rulați” si se trece la moderatie. Moderarea VKONTAKTE este de obicei foarte promptă, de la câteva minute până la câteva ore.

După aceea, vor începe proiecțiile. După testul de 100 de ruble a bugetului, evaluăm reclamele și lăsăm la treabă, doar cele care au depășit CTR-ul de 0,2%

Dacă totul este făcut corect, în statisticile VKONTAKTA în câteva ore puteți vedea următoarele cifre:

Și în statisticile vânzărilor câteva ore mai târziu, următoarele sunt:

100% în cu amănuntul- un rezultat destul de normal.

Asta e pentru azi :).

Dacă te-ai înregistrat folosind link-ul meu de recomandare, ai început să lucrezi și ai testat reclame pentru cel puțin 100 USD, dar ceva nu îți merge, poți să-mi dai e-mail [email protected] si o sa incerc sa va spun gratuit (daca este in competenta mea).

Pentru toate celelalte cazuri, termenii de consultare sunt descriși pe pagină

 

Ar putea fi util să citiți: